Warunki

czołówka

Warunki konkursu:

 

1.    Organizator

 

Inicjatorem i organizatorem Konkursu jest Katedra Kształtowania Środowiska Mieszkaniowego Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej wraz z firmami: AGC Europe, Fagerhult oraz Fundacją AP KunstArt Fund.

 

2.    Cel konkursu

 

Celem konkursu jest podkreślenie związków teorii z praktyką poprzez wykorzystanie dostępnych, obecnych na rynku produktów współczesnego designu wysokiej jakości w nadawaniu wnętrzu jego unikalnego charakteru. Podkreślenie wagi spojrzenia na projekt wnętrza jako kompleksowej całości, począwszy od jego kształtu przestrzennego, materiału i kolorystyki, a także warunków oraz efektów oświetlenia po elementy wyposażenia. Przykłady wzornictwa postrzegane będą nie tylko jako elementy niezbędne funkcjonalnie, ale także jako przedmioty użytkowe – uzupełniające, intrygujące, inspirujące – wzbogacające jego wystrój. Celem będzie również promowanie użycia współczesnych możliwości technicznych do prezentacji projektu dla wyrównania szans jego uczestników.

 

 

3.    Przedmiot konkursu

 

Przedmiotem konkursu jest projekt aranżacji wnętrza mieszkalnego lub niemieszkalnego, który twórczo wykorzystuje co najmniej jeden z poniższych elementów dla odpowiedzi na temat, spełniając przynajmniej jeden z warunków:

  • projekt zainspirowany jest wybranym dziełem sztuki
  • zastosowano szkło architektoniczne firmy AGC,
  • zastosowano oświetlenie firmy Fagerhult.

 

Sztuka jest ważnym elementem naszego życia i nieraz nierozłączną częścią przestrzeni, w jakiej się znajdujemy. Praca architekta/ki lub projektanta/ki wnętrz bywa mocno powiązana z użyciem dzieł sztuki lub bezpośrednią współpracą z artystami. Zachęcamy, aby wykorzystać dzieło sztuki jako inspirację do kreatywnego stworzenia niepowtarzalnego wnętrza. Dzieło może być wykorzystane jako inspiracja do stworzenia formy, oświetlenia, schematu kolorystycznego czy zbudowania nastroju wnętrza. Projekty powstałe w wyniku inspiracji istniejącym dziełem sztuki muszą zawierać własne elementy twórcze uczestników konkursu.

 

4.    Formuła konkursu

 

Formuła otwarta – Prace nagrodzone jury wybiera spośród prac studentów Wydziałów Architektury i Wydziałów Architektury Wnętrz oraz kierunków pokrewnych zgłoszonych do konkursu.

 

5.    Nagrody

 

Każda z nagród przyznawana jest w dwóch kategoriach: WNĘTRZE MIESZKALNE i WNĘTRZE NIEMIESZKALNE.

 

Nagrody główne przyznawane w kategorii WNĘTRZE MIESZKALNE:

 

  • Nagroda Prorektora ds. Studenckich PK za najciekawsze wykorzystanie światła dziennego we wnętrzu oraz za stworzenie unikalnej koncepcji przy umiejętnym wykorzystaniu produktów katalogowych.

 

  • Nagroda Dziekana Wydziału Architektury PK – za wysokie walory estetyczne koncepcji

 

Nagrody sponsorów przyznawane w kategoriach:

 

Szkło:

  • Nagroda za najlepsze wykorzystanie szkła dekoracyjnego, przyznawana przez firmę AGC za najlepsze wykorzystanie szkła firmy AGC w projekcie.

Oświetlenie:

  • Nagroda za najlepsze sztuczne oświetlenie wnętrza, przyznawana przez firmę Fagerhult za najlepsze wykorzystanie oświetlenia w projekcie.

Dzieło sztuki:

  • Nagroda za najlepsze wykorzystanie dzieła sztuki, przyznawana przez Fundację AP KunstArt Fund za najlepsze wykorzystanie dzieła sztuki w projekcie.

 

 

Nagrody przyznawane w kategorii WNĘTRZE NIEMIESZKALNE:

 

  • Nagroda Prorektora ds. Studenckich PK za najciekawsze wykorzystanie światła dziennego we wnętrzu oraz za stworzenie unikalnej koncepcji przy umiejętnym wykorzystaniu produktów katalogowych.

 

  • Nagroda Dziekana Wydziału Architektury PK – za wysokie walory estetyczne koncepcji

 

Nagrody sponsorów przyznawane w kategoriach:

 

Szkło:

  • Nagroda za najlepsze wykorzystanie szkła dekoracyjnego, przyznawana przez firmę AGC za najlepsze wykorzystanie szkła firmy AGC w projekcie.

Oświetlenie:

  • Nagroda za najlepsze sztuczne oświetlenie wnętrza, przyznawana przez firmę Fagerhult za najlepsze wykorzystanie oświetlenia w projekcie.

Dzieło sztuki:

  • Nagroda za najlepsze wykorzystanie dzieła sztuki, przyznawana przez Fundację AP KunstArt Fund za najlepsze wykorzystanie dzieła sztuki w projekcie.

 

 

Nagroda specjalna za trafne użycie obrazów utworzonych przez Stable Diffusion do wykreowania wizerunku wnętrza.

 

Nagrody przyznaje Jury konkursu. Nagrody sponsorów będą przyznawane przez pełny skład jury spośród prac nominowanych przez przedstawicieli podmiotów sponsorujących. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach Jury może przyznać pozaregulaminowe nagrody i wyróżnienia, bądź nie przyznać wszystkich nagród regulaminowych. Jury przyznaje nagrody w zależności od poziomu zgłoszonych prac i zastrzega sobie prawo do zmiany powyższych ustaleń. Nagrody Prorektora ds. Studenckich PK oraz Dziekana Wydziału Architektury (oprócz Nagrody Specjalnej) przyznawane są spośród wszystkich złożonych na konkurs projektów.

 

 

6.    Warunki formalne

 

W konkursie mogą brać udział i ubiegać się o nagrody studenci Wydziałów Architektury i Wydziałów Architektury Wnętrz (lub takich kierunków studiów oraz studiów pokrewnych) na studiach I-ego i II-ego stopnia z całej Polski. Prace winny być przygotowane przez jednego autora. Można zgłaszać prace indywidualne, wykonywane podczas kursów akademickich pod opieką prowadzących lub w ramach działalności kół naukowych.

 

7.    Warunki techniczne

 

FORMA ODDANIA PROJEKTU

Projekt konkursowy należy przedstawić na maksymalnie 4 planszach o wymiarach 50 cm na 70 cm w układzie pionowym zapisanych w formacie pdf w rozdzielczości 200dpi oraz formacie jpg o wielkości 1417 x 1984 (odpowiada to rozmiarowi 50 x 70 cm w rozdzielczości ekranowej). Proszę przygotować osobne pliki dla poszczególnych plansz, wielkość każdego pliku nie może przekroczyć 10 MB). Plansze powinny być opatrzone numerem kodowym składającym się z 6 dowolnych cyfr nadanych przez autora.

 

TREŚĆ PROJEKTU

Plansze powinny przedstawiać zgodną z autorską ideą koncepcję funkcjonalno-przestrzenną wnętrza oraz przynajmniej jedno z wybranych spośród poniższych zagadnień:

  • wykończenie szkłem dekoracyjnym,
  • oświetlenie,
  • powiązanie aranżacji wnętrza z wybranym dziełem sztuki.

 

TECHNIKA

Technika opracowania plansz jest dowolna, ale winna być czytelna, pozwalająca na jednoznaczne odczytanie projektu.

 

SPOSÓB DOSTARCZENIA PROJEKTU

Pełne zgłoszenie projektu składa się z plansz (w formacie pdf i jpg) oraz informacji do odkodowania.

Plansze należy wysłać w formie elektronicznej za pomocą formularza dostępnego pod adresem: https://forms.gle/uMkHfX7VcuuTviTaA

Po wysłaniu plansz należy przesłać informacje do rozkodowania za pomocą formularza dostępnego pod adresem: https://forms.gle/enhFuyn1d9DkxC7PA

 

INFORMACJE ZWIĄZANE Z INSPIRACJĄ DZIEŁEM SZTUKI

 

Uczestnicy konkursu wskazują dzieła sztuki, które stanowiły inspirację dla stworzenia pracy konkursowej umieszczając na planszy oryginał dzieła oraz informację o autorze, roku powstania i źródle, z jakiego dzieło zostało zaczerpnięte. Dzieła, którymi uczestnicy mogą się inspirować powinny być zaczerpnięte z powszechnie dostępnej domeny publicznej (tj. dzieła sztuki, których autorskie prawa majątkowe wygasają z upływem 70 lat od śmierci twórcy (art. 36 Prawa autorskiego))

INFORMACJE ZWIĄZANE Z GENERATORAMI OBRAZÓW

 

Uczestnicy konkursu zobowiązani są do wpisania treści „prompt” obok obrazów wygenerowanych przez Stable Diffusion.

 

8.    Ogłoszenie konkursu i zgłoszenia

 

Ogłoszenie Konkursu nastąpi 10.05.2024 r., w formie ogłoszeń na stronie wsc.pk.edu.pl.

Przesłanie pracy i informacji do odkodowania jest równoznaczne ze zgłoszeniem.

Informacje na temat konkursu: wsc@pk.edu.pl

Materiały do projektowania można znaleźć na następujących stronach internetowych:

 

9.    Warunki konsultacji prac przez ekspertów drogą internetową:

 

Istnieje możliwość skonsultowania zaproponowanych rozwiązań technicznych z ekspertami podczas przygotowania pracy. Prace przesyłane do konsultacji powinny:

  • zawierać czytelny zapis graficzny koncepcji w rzucie w skali 1:100 (dopuszcza się skalę 1:50 dla mniejszych obiektów) oraz na rozwinięciach ścian lub perspektywach obrazujących położenie w trzecim wymiarze,
  • zawierać informacje o wybranym dziele sztuki i sposobie inspiracji dziełem w projekcie
  • rozmieszczenie dobranych elementów oświetlenia, wyposażenia oraz szkła,
  • rodzaj zaproponowanego przez autora oświetlenia, wyposażenia, czy też szkła,
  • być zapisane w formacie PDF,
  • zawierać imię i nazwisko autora, adres email oraz nr telefonu do kontaktu.

Należy je nadsyłać w terminie: 8-26.05.2024 na podane poniżej adresy poczty internetowej.

 

Projekty będą konsultowane w kolejności zgłoszeń w terminie nie dłuższym niż 10 dni od nadesłania kompletnego zgłoszenia.

 

10. Terminarz konkursu

 

OGŁOSZENIE KONKURSU: 10.05.2024 r
 

TERMIN SKŁADANIA PRAC:                             

 

do 17.06.2024 r.

(przez formularz internetowy)

OGŁOSZENIE WYNIKÓW:

(połączone z wernisażem wystawy prac konkursowych odbędzie się w formie wydarzenia hybrydowego)

25.06.2024  r.
WYSTAWA SARP: 25.06.2024  r.

 

 

 

11. Temat: „Kodowanie kolorem”

 

Tematem zadania projektowego jest aranżacja przestrzenno-funkcjonalna wybranego wnętrza architektonicznego w połączeniu ze strefą wejściową, ogrodem, przestrzenią publiczną, małą architekturą, roślinnością z wykorzystaniem zadanych produktów lub/i inspirowana wybranym dziełem sztuki.

Kolor nadaje nastrój przestrzeni, inspiruje do działania, uspokojenia, refleksji… Może też pełnić użyteczną rolę pozwala orientować się w przestrzeni, nadawać jej nowe znaczenia. Za jego pomocą możemy podkreślić wybrane przestrzenie nadać im odpowiednią wagę i hierarchię. Barwy zostają w pamięci, wywołują u nas skojarzenia, za których pomocą możemy wpłynąć na postrzeganie wizerunku firmy, czy też wyrazić osobiste potrzeby w przestrzeni, zdefiniować swój styl i wpłynąć na nastrój. Kolor może również zwodzić… kiedy światła przygasną lub zmienią swoją barwę przestrzeń może w sposób zamierzony lub przypadkowy zmienić wymowę i dynamikę przestrzeni…

12. Kryteria oceny

 

  • oryginalność odpowiedzi na temat wiodący,
  • zastosowanie zasad kompozycji architektonicznej i plastycznej dla uzyskania założonego charakteru wnętrza,
  • umiejętność prawidłowej aranżacji funkcjonalnej wnętrza,
  • potraktowanie wnętrza jako nieodzownej części sekwencji postrzegania architektury – przestrzeń otaczająca budynek, bryła budowli, przestrzeń wewnątrz budynku,
  • podkreślenie związków teorii z praktyką poprzez wykorzystanie dostępnych, obecnych na rynku produktów współczesnego designu wysokiej jakości w nadawaniu wnętrzu jego unikalnego charakteru,
  • twórcze wykorzystanie dzieła sztuki wizualnej jako inspiracji dla kreacji architektonicznej,
  • zastosowanie elementów kompozycji zgodnych ze współczesnymi trendami i wiodącą technologią.

Aby nadesłana praca została przyjęta do konkursu należy użyć co najmniej jednego z produktów firmy AGC, Fagerhult lub wprowadzić inspirację dziełem sztuki.

Należy:

  • Odpowiedzieć na założenie kompozycyjne zawarte w temacie.
  • Zaproponować interesujące rozwiązanie przestrzenne.
  • Zwrócić szczególną uwagę na prawidłowość powiązań funkcjonalnych oraz odpowiednie powierzchnie pomieszczeń, wielkości ciągów komunikacyjnych, a także relacje pomiędzy wnętrzem i przestrzenią zewnętrzną.
  • Zwrócić szczególną uwagę na rolę elementów wyposażenia wnętrza oraz jego oświetlenia stosując wybrane rozwiązania dostępne na rynku (szkło AGC, oświetlenie Fagerhult i/lub wykorzystać inspirację dziełem sztuki).
  • Należy zaprojektować oświetlenie sztuczne.

 

13. Merytoryczna zawartość pracy

 

Wymagane elementy prezentacji:

CZĘŚĆ OPISOWA (na planszy lub w formie odrębnego opracowania) – zawartość:

 

  • określenie przedmiotu projektu,
  • dane charakteryzujące program,
  • zwięzły opis autorskiej idei.

 

CZĘŚĆ GRAFICZNA – zawartość:

 

  • czytelną informację o autorskiej idei architektonicznej projektu z pokazaniem kontekstu przestrzennego,
  • rzut pomieszczenia w skali 1:100 (dopuszcza się skalę 1:50 dla mniejszych obiektów)
  • co najmniej dwa przekroje z widokiem pokazującym rozwinięcie ścian wnętrza w skali   1:100 (dopuszcza się skalę 1:50 dla mniejszych obiektów),
  • wybrany fragment rzutu w skali 1:20, 1:25
  • wybrany fragment rozwinięcia wybranej ściany wnętrza, oddający jego charakter w skali 1:20, 1:25
  • przedstawienie przestrzenne: aksonometria lub perspektywy obrazujące efekty świetlne (kolorystyczne) uzyskane za pomocą zastosowanego oświetlenia,
  • opcjonalnie: schematyczne przedstawienie miejsca aranżowanego wnętrza w budynku dla pokazania jego relacji ze strefą zewnętrzną; rzut sufitu.

W zależności od wyboru kategorii, w jakiej projekt bierze udział, na planszach powinny znaleźć się następujące informacje:

  •  oryginał dzieła sztuki oraz informację o autorze, roku powstania i źródle, z jakiego dzieło zostało zaczerpnięte (w przypadku inspiracji projektu dziełem sztuki),
  • typ oraz lokalizacja: oświetlenia, szkła architektonicznego, (firma, model, kolor etc.), (w przypadku zastosowania elementów wyposażenia firm współpracujących),

ZAPIS PLANSZ projektu oraz opisu w formie plików pdf i jpg przekazane w formie elektronicznej.

KARTA KODOWA w formie formularza.